SELAMAT DATANG KE BLOG URUSAN ULAMAK PAS KAWASAN TEMERLOH

BLOG YANG MENGHIDANGKAN ARTIKAL AGAMA,ISU - ISU SEMASA DAN KEGIATAN URUSAN ULAMAK

Saturday, June 2, 2012

KENANGAN DI PERHIMPUNAN HIJAU MENUJU KE PUTRAJAYA


Himpunan hijau ke putrajaya anjuran PAS mendapat sambutan luar biasa,lebih 100,000 manusia membanjiri Stadium Darul Aman Alor Star pada 1.6.2012,beberapa perkara boleh kita ambil dari perhimpuan tersebut :
1.Kehendak Allah tiada siapa yang dapat menghalang,apabila Allah hendak satukan hati manusia ,bertepat dengan firmanNya ayat 63 surah al-anfal yang bermaksud :
dan (Dia lah) Yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). kalaulah Engkau belanjakan Segala (harta benda) Yang ada di bumi, nescaya Engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.
2.umno –bn hendaklah ingat bahawa kezaliman yang kamu lakukan tidak boleh kamu lakukan sekehendak kamu, ingatlah bahawa doa orang dizalimi akan dimakbul Allah tanpa hijab.
3.Ahli –ahli PAS betul-betul menyahut seruan pemimpinan mereka melalui tarbiyah dan dakwah,mereka bukti melalui perhimpuanan ini,perhimpuan berjalan dengan lancar,inilah wala dan displin yang tinggi mereka tunjukkan, sekarang kita mengetahui bahawa adanya kekacauan dan perkara yang tidak menyenangkan hati adalah hasil campur tangan dan niat buruk umno-bn.
SINGGAH DI R&R MAKAN DALAM PERJALANAN PERGI KE PERHIMPUNAN HIJAU.
BUS -BUS YANG MEMBAWA PERSERTA KE PERHIM[UNAN HIJAU.
ORANG RAMAI MEMENUHI STADIUM DARUL AMAN ALOR STAR SEMASA PERHIMPUNAN HIJAU
SEMBAHYANG HAJAT MEMOHON KEMENANGAN DARI ALLAH
LAUTAN MANUSIA MEMENUHI STADIUM DARUL AMAN ALOR STAR
US.ZAKARIA BERSAMA ISTERI SEMASA DI PERHIMPUNAN HIJAU.
PENULIS BLOG INI SEMASA DALAM BUS DI WAKTU PULANG .










No comments:

Post a Comment